Szalma Botond vagyok, Budapesten születtem, 1971-ig Győrben éltünk „száműzetésben” az 56-os események miatt (Édesapám a Mahart munkástanácsának a tagja volt). Azóta újra Budapesten élek a családommal. Felségemmel 42 éve vagyunk házasok, négy gyermekünk született. Közülük 3 él, és 9 unokával ajándékoztak meg bennünket.
Általános iskoláimat Győrben és Budapesten végeztem, az érettségit a Toldy Gimnáziumban tettem le kémia tagozaton. Mivel anyai és apai nagyapáim, édesapám és a testvérem is hajóztak (édesanyám is Mahart alkalmazott volt 1957-es kirúgásáig) egyenes út vezetett a számomra a MAHART-hoz, annak is a Tengerhajózási Üzemigazgatóságához. 18 évesen ott kezdtem „deck boy” -ként, vagyis hajósinasként, mivel takarítottam a lakóteret, wc-t, fürdőt és sikáltam a fedélzetet, valamint elsajátítottam a matrózfeladatok alapjait. Később itt lettem matróz, tisztjelölt, tiszt, kereskedő (szállítmányozó és logisztikus), kikötői ügynök és végül vezérigazgató is.
Az első diplomámat a Műszaki Egyetemen kaptam, (BME Közlekedésmérnöki kar – Hajózási Főiskolai Szak – Tengerész Fedélzeti Tiszti Ágazat – közlekedési üzemmérnök) utána még két diplomamunkát írtam – némely politikustársamtól eltérően saját magam. A Külkereskedelmi Főiskolán Nemzetközi szállítmányozási szaküzemgazdász szakon, illetve Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetemen Gazdálkodástudományi szakon, logisztikai menedzsmentből szereztem végzettséget. Folyamhajózási kereseti célú hajóvezetői bizonyítvánnyal is rendelkezem, de van elektro-hidraulikus emelőgép-kezelői szakvizsgám is.
Egy tengerész ugyan állítólag a világ összes nyelvén könnyed eleganciával beszél, de igazából magyarul és angolul vagyok tárgyalóképes. A többit – pl. orosz, német, olasz – csak kikötői dokkmunkás szinten értem. 1992 óta vagyok magánvállalkozó. Az akkor alapított Plimsoll társaság – ma már zrt. – elnök-vezérigazgatója vagyok. Emellett a 2000-ben alapított Fluvius Hajózási Kft. ügyvezetőjeként is tevékenykedem.
Több magyar és nemzetközi szakmai szervezetnek vagyok és voltam a tagja. A londoni székhelyű FONASBA (Nemzeti Hajóbérlők és Hajózási Ügynökök Világszövetsége – London) – első alelnöke és végrehajtó-bizottsági tagja vagyok. A Magyar Hajóbrókerek és Hajózási Ügynökök Szövetsége elnökeként tevékenykedem, valamint a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság – elnökségi tagja vagyok. Nautikai, kereskedelmi és kikötő üzemeltetési bejegyzett szakértő voltam, vagyok. Hosszabb ideig voltam a KTE – Közlekedéstudományi Egyesület – elnökségi tagja és a MAHOSZ (Magyar Hajózási Országos Szövetség) elnöke is, de onnan szakmai és politikai okokból távoztam.
Számtalan szakmai előadást tartok és tartottam, szakcikkeket írtam magyar és nemzetközi konferenciákon, szaklapokban/szakkönyvekben. Nem rég fejeztem be az idén megjelenő hármas szakkönyvet, ami a folyamhajózásról, tengerhajózásról, kikötői szolgáltatásról és ezek közgazdaságtanáról szól.
Ami a politikát illeti 2006-ban lettem párttag, a KDNP tagja. Ott 2010-től a párt budapesti elnöke és az országos elnökségi tagja voltam. Jelentős ellenszélben küzdöttem az önálló KDNP-ért. Innen 2018-ban kiléptem, miután a pártvezetés megpróbálkozott ugyan a kizárásommal, de ez nem sikerült szabályosan. 2006-2010 között újpesti önkormányzat listás egyéni képviselő, gazdasági bizottsági tag, 2010-2014 között újpesti önkormányzat egyéni képviselő, egy ideig gazdasági bizottsági tag voltam. Innen kizártak, mert kérdéseket tettem fel a közpénzek felhasználásáról.
2024-ben csatlakoztam a Mindenki Magyarországa családjához, ahol jelenleg kampányfőnökként vezetem a közösséget a júniusi választásokig.